در این مطلب راهنمایی بهینه سازی هزینه های لیفتراک آورده شده است

کلید جلوگیری از هزینه های غافلگیر کننده لیفتراک و دریافت بیشترین بازده سرمایه گذاری در لیفتراک، روشمند بودن در مورد نحوه کار و مدیریت لیفتراک یا جمعی از لیفتراک ها است. در اینجا چند نکته کاربردی راهکار های بهینه سازی هزینه های لیفتراک وجود دارد که به شما کمک می کند از غافلگیری گران قیمت لیفتراک جلوگیری کنید.

قبل از خرید – لیفتراک مناسب کار خود را انتخاب کنید

اگر فقط یک شیفت کار می کنید یا می توانید باتری های لیفتراک خود را به مدت 8 ساعت (بیسیک) بچرخانید – یعنی 8 ساعت استفاده – 8 ساعت شارژ – 8 ساعت خنک کردن – پس می توانید با موفقیت از لیفتراک برقی سرب-اسیدی استفاده کنید. 

در مطلب چهار مزیت لیفتراک برقی درباره این لیفتراک ها بیشتر بخوانید.

اگر قصد دارید از لیفتراک خود در فضای باز استفاده کنید و در منطقه ای هستید که قیمت گاز طبیعی ارزان تر است، یک لیفتراک احتراق داخلی (IC) را انتخاب کنید، اما هزینه های تعمیر و نگهداری شما بیشتر خواهد بود. موتورهای لیفتراک های احتراق داخلی بسیار پیچیده تر از موتورهای الکتریکی هستند و دارای قطعات متحرک بیشتری مانند تسمه، پمپ خنک کننده و پمپ روغن هستند. سیستم های سیال موتورهای آی سی – روغن و مایع خنک کننده – دارای شیلنگ ها و فیلترهایی هستند که نیاز به بازرسی، تعمیر و نگهداری و تعویض گاه به گاه دارند. گرمایی که موتورهای آی سی تولید می کنند نیز عمر آنها را کوتاه می کند و نابودی آنها را تسریع می کند.

اگر به صورت چند شیفت کار می کنید و تصمیم گرفته اید که از لیفتراک برقی استفاده کنید، لیفتراک های لیتیوم یونی ممکن است پاسخگوی نیاز شما باشند. آنها نسبت به قبل گرانتر هستند، اما عملکرد سه شیفت، عمر طولانی تر و هزینه های عملیاتی کمتری را نسبت به لیفتراک های سرب اسیدی ارائه می دهند، به دلیل حذف آبیاری باتری، تعویض، و ذخیره سازی، همچنین جلوگیری از خطرات ایمنی به دلیل حمل باتری های سرب اسیدی.

انتخاب لیفتراک مناسب کار
لیفتراک مناسب کار خود را انتخاب کنید

از لیفتراک مناسب برای عملیات مناسب استفاده کنید

استفاده از لیفتراک نامناسب برای کار، بهره وری را کاهش می دهد و خطرات بالقوه ایمنی را به همراه دارد. اگر لیفتراک شما شعاع گردش مناسب یا پشته زاویه قائمه ندارد، سعی نکنید آن را در راهروی انباری باریک فشرده کنید. همیشه به این واقعیت توجه کنید که ظرفیت نامی لیفتراک با رسیدن دکل به محدوده های بالای خود کاهش می یابد. با لیفتراک روی سطوح یخی یا مرطوب کار نکنید، مگر اینکه دارای لاستیک مناسب باشد.

مراقب نگهداری برنامه ریزی شده دستگاه خود باشید

به راحتی می توانید برنامه تعمیر و نگهداری لیفتراک خود را پشت گوش بیندازید تا در کوتاه مدت بیشترین استفاده را از دستگاه خود ببرید، اما در نهایت نتیجه ای جز آسیب رسیدن به دستگاه تان نخواهید دید. اگر می‌خواهید ده سال از یک لیفتراک استفاده کنید، باید یک تعمیر و نگهداری دقیق را دنبال کنید. این موضوع در راهکار های بهینه سازی هزینه های لیفتراک بسیار حائز اهمیت است، و می تواند در هزینه های عملیاتی شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

فرهنگ ایمنی را پرورش دهید

بزرگترین هزینه پنهان عملیات لیفتراک هزینه تصادفات است. تصادفات می تواند منجر به آسیب دیدن لیفتراک ها شود که آنها را از سرویس خارج می کند و برای تعمیر نیاز به سرمایه گذاری دارد. صدمات وارده به اپراتورها یا کارگران انبار می تواند شامل هزینه های پزشکی پرهزینه و کاهش نیروی عملیاتی موثر شما شود. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما درک می کنند که وقتی صحبت از لیفتراک می شود، ایمنی اولین موضوع مهم است.

در آموزش اپراتورهای لیفتراک و پرسنل انبار سرمایه گذاری کنید

همه افراد در مرکز شما باید آموزش ببینند که به لیفتراک به عنوان یک وسیله جابجایی مواد مفید اما بالقوه کشنده احترام بگذارند. اپراتورها باید در مورد این موارد مهم آموزش ببینند:

آموزش اپراتورهای لیفتراک
آموزش پرسنل انبار
  • کارکرد ایمن لیفتراک
    با رعایت محدودیت‌های ظرفیت و سرعت خودرو، آگاهی از عابران پیاده، استفاده از لیفتراک مناسب برای کار، تعویض و شارژ دقیق باتری‌های لیفتراک.
  • درک و اجرای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده
    فشار برای افزایش بهره وری همیشه وجود دارد، اما لیفتراک ها باید به درستی نگهداری شوند تا از خرابی ها جلوگیری شود، که باعث کاهش کارایی کار می شود. بازرسی قبل از شیفت لیفتراک ها باید اجباری شود و کامیون هایی که بازرسی را پشت سر نمی گذارند باید از خدمت خارج شوند.
  • مدیریت صحیح و شارژ باتری
    اپراتورها و کارگران انبار باید در مورد نحوه اجرای ایمن این وظیفه بالقوه خطرناک آموزش ببینند. جابجایی 4000 پوندی باتری یک کار دلهره آور است حمل و آبیاری نامناسب می تواند منجر به نشت اسید و تولید بخارات سمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *