لیفتراک به عنوان یک ماشین صنعتی نقش مهمی در اکثر صنایع و کارخانه ها دارد و بدون آن اکثر صنایع مخصوصا در قسمت انبارداری با مشکل مواجه می شوند. از اصلی ترین دلایل خرید لیفتراک حمل کالا ها برای انبارداری است که باید هنگام خرید آن با توجه به نوع کار، لیفتراک مناسب را انتخاب کرد.

یک لیفتراک خوب که متناسب با کار شما انتخاب و خریداری شده باشد تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری، افزایش سرعت کار، افزایش ایمنی، و کاهش هزینه های کارگاهی خواهد داشت. در واقع افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها را می توان از دلایل مهم خرید لیفتراک دانست، انتخاب و خرید لیفتراکی که بتواند نیازهای انبارداری صنایع را به شکل صحیح مرتفع کند و تاثیر مستقیم در کاهش هزینه های اجرایی داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلیل استفاده از لیفتراک در مکان های مختلف

لیفتراک را در مکان های مختلفی استفاده می کنند که در هر مکان متناسب با هدف، لیفتراک مناسب خریداری می شود در ادامه دلایل استفاده از لیفتراک در چند مکان پر کاربرد را می گوییم.

کاربرد لیفتراک در مکان های مختلف
دلیل استفاده از لیفتراک در مکان های مختلف

دلایل خرید لیفتراک در پروژه های ساختمانی

یکی از دستگاه های مفید در پروژه های ساختمانی لیفتراک است که قادر است مصالح سنگین را تا فواصل و ارتفاع زیاد جابجا کند. لیفتراک ها به دلیل ابعاد و لاستیک های مناسب می توانند در سایت های ساختمانی به راحتی حرکت کرده و بارهای سنگین را جابجا کنند.

دلایل خرید لیفتراک در انبارهای عمده فروشی

در کارخانه ها و فروشگاه های عمده فروشی لیفتراک ها نقش بسزایی دارند و بسته های سنگین را برای حمل توسط کامیون ها و همچنین انبار کردن حمل و جابجا می کنند. میتوان به قطعات خودرو سازی یا کارخانه های مواد غذایی اشاره کرد.

کاربرد لیفتراک در انبارهای عمده فروشی
کاربرد لیفتراک در انبارها

دلایل خرید لیفتراک در راه آهن

حمل کانتینر ها در راه آهن ها توسط لیفتراک های سنگین و فوق سنگین انجام می شود درواقع بدون لیفتراک حمل این اجسام سنگین غیر ممکن است.

دلایل خرید لیفتراک در راهداری و برفروبی

میتوان گفت لیفتراک به عنوان مکمل دستگاه برفروب در جاده ها بسیار کاربرد دارد که جهت ارتقا تجهیزات راهداری مورد استفاده قرار می گیرد.

روش خرید لیفتراک به چه صورت است؟

نمایندگی و مراکز معتبر فروش لیفتراک و همچنین نمایشگاه های فروش  که انواع برند های لیفتراک و مدل های مختلف لیفتراک دست دوم و نو را ارئه می دهند بهتری روش برای خرید و تهیه لیفتراک است.

انتخاب نمایندگی معتبر برای خرید این دستگاه اهمیت بسزایی دارد. درواقع با توجه به قیمت بالایی که دارد بهتر است هنگام خرید به اعتبار مرکز فروش، برند و سلامت دستگاه و گارانتی پس از فروش آن توجه کنید.

خرید انواع لیفتراک
روش خرید لیفتراک به چه صورت است؟

نکات مهم خرید لیفتراک

برای تهیه لیفتراک نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها به شما کمک می کند که یک خرید موفق داشته باشید در واقع شما باید پاسخی جامع به این سوال بدهید که در حیطه شغلی شما اصلی ترین دلایل برای خرید لیفتراک چیست ؟ تا در نهایت بهترین گزینه را برای تعمین تجهیزات انبار داری انتخاب نمایید در ادامه به این نکات می پردازیم:

  • وزن بار
    توجه به میزان تناژ باری که قرار است توسط لیفتراک در انبار و محل کارگاهی شما جابجا شود اقدام به خرید لیفتراکی نمایید که بتواند این مقدار بار و کمی بیشتر از آن را جابجا کند.
  • ارتفاع بالابری
    باید مشخص کنید حداکثر ارتفاع بالابری بار در کارگاه شما چقدر است تا بتوانید لیفترای متناسب با این ارتفاع خریداری کنید.
  • محیط کار
    تهیه لیفتراکی که متناسب با فضای محل کار یا انبار شما باشد اهمیت دارد. اگر فضای شما سربسته است باید لیفتراکی انتخاب کنید که باعث آلودگی محیط نشود مانند یک لیفتراک برقی و اگر در محیط باز فعالیت دارید دست شما برای خرید یک لیفتراک دیزلی نیز باز است. همچنین خرید لیفتراک با توجه به سطح زمین که هموار یا ناهموار است نیز اهمیت دارد لیفتراک هایی با تایر پنوماتیکی برای سطوح نا هموار مناسب است. در هنگام خرید لیفتراک توجه به وسعت محل کار و تناسب اندازه و قدرت مانور لیفتراک با توجه به ابعاد و اندازه محل کار اهمیت بسزایی دارد.
  • ساعت کارکرد
    هنگام خرید لیفتراک باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که حد اکثر چند ساعت در روز قرار است از لیفتراک استفاده کنید در کارهایی که ساعتهای طولانی و بیش از 4 ساعت قرار است لیفتراک کار کند تهیه یک لیفتراک قوی و نو ضروری است اما در صورتی که ساعت های کمتری نیاز به لیفتراک دارید یک لیفتراک دست دوم اما تمیز و سالم نیز کار شما را راه می اندازد.
  • سوخت لیفتراک
    انتخاب سوخت و منبع انرژی لیفتراک نیز اهمیت دارد که با توجه به محیط و حجم کار می توانید یک لیفتراک برقی یا دیزلی و یا دوگانه سوز انتخاب کنید.
  • تجهیزات جانبی لیفتراک
    هنگام خرید لیفتراک می توانید تجهیزات جانبی مانند باطری زاپاس و شارژر برای لیفتراک برقی، پالت، چنگک و… را تهیه کنید.
  • انتخاب مراکز فروش لیفتراک
    انتخاب نمایندگی معتبر و مراکز فروش انواع لیفتراک که دستگاه های با کیفیت همراه گارانتی پس از فروش با قیمت مصوب به شما ارائه دهند از اهمیت بسزایی برخوردار است.
سخن پایانی

در نهایت تاکید می کنیم هنگام خرید لیفتراک به طور دقیق هدف و نوع استفاده از لیفتراک را مشخص کنید در واقع باید اصلی ترین دلایل خرید لیفتراک برای شما مشخص شود. در این زمینه مشاوران و کارشناسان حاضر در نمایندگی ها می توانند شما را در انتخاب یک لیفتراک متناسب با کارتان راهنایی کنند، همچنین خرید لیفتراک های پیشرفته نیاز به اپراترهایی دارد که در زمینه استفاده از آن تجربه کافی را داشته باشند، اموزش این افراد باید توسط افراد فنی صورت بگیرد.

سوالات متداول اصلی ترین دلایل خرید لیفتراک

  • اصلی ترین دلیل خرید لیفتراک چیست؟
    اصلی ترین دلیل خرید لیفتراک حمل و جابجایی بار در کارخانجات صنعتی ، انبارها، اسکله ها و دیگر مکان هایی است که برای جابجایی بار در محیط کارگاهی نیاز به این دستگاه دارند و در واقع با هدف افزایش بهروری و ایمنی خریداری می شود.
  • از چه روشی میتوان لیفتراک خرید؟
    بهترین روش خرید لیفتراک مراجعه به نمایندگی های مجاز فروش این دستگا ه ها است می توانید با دریافت خدمات مشاوره  از کارشناسان حاضر در این نمایندگی ها لیفتراک متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. 
  • در هنگام خرید لیفتراک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
    توجه به نکاتی از جمله تناژ باری که قرار است حمل شود، ارتفاع حمل بار، محل کار از نظر سربسته و باز بودن، ابعاد و سطح زمین از نظر هموار یا نا همواری و همچنین میزان ساعتی که قرار است از لیفتراک استفاده شود اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *