اگر شما هم به دنبال یک راه حل ساده و مطمئن برای جا به جایی و انتقال بارهای خود هستید، دستگاه لیفتراک می تواند روشی ایمن و بی خطر را برای شما در نقل و انتقال بارهایتان فراهم کند. با استفاده از این ماشین پرکاربرد شما می توانید انواع بارهایی که وزن بالایی داشته و با استفاده از نیروی انسانی قابل جا به جایی نیستند را با سهولت و راحتی کامل و در زمان کوتاه تری حرکت داده و به مکان مد نظر خود منتقل کنید. بیش ترین کاربرد این ماشین ها در انبارها و کارخانه ها و کارگاه ها می باشد که مدام در حال جا به جایی وسیله ها و بارهای مختلف می باشند. چنان چه شما نیز قصد خرید این دستگاه را دارید، می بایست به چند نکته مهم در مورد خرید کپسول لیفتراک توجه داشته باشید که در ادامه در وبسایت ایران کلارک به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. درباره قطعات لیفتراک سپاهان بخوانید. 

خرید کپسول و سوخت مورد استفاده در انواع لیفتراک

از نکات مهم در خرید کپسول لیفتراک، توجه به نوع سوخت مورد استفاده در دستگاه می باشد. لیفتراک ها در انواع و اقسام مختلف در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را داشته و برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل قبل از این که اقدام به خرید ماشین های لیفتراک نمایید می بایست سوخت متناسب با نیازهای کاربردی خود را انتخاب کنید تا در آینده متحمل هزینه های اضافی نشوید. انواع مختلف لیفتراک ها بر اساس سوخت مورد استفاده شامل موارد زیر می باشد که هر کدام در محیط های مختلف به کار رفته و در این مکان ها بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

  • لیفتراک بنزینی
  • لیفتراک برقی
  • لیفتراک دیزلی
  • لیفتراک گازی
  • لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک برقی

همان طور که از نام آن مشخص است، این نوع لیفتراک با کمک نیروی برق کار کرده و کم ترین آلودگی صوتی را در مقایسه با سایر انواع لیفتراک ایجاد می کند. ظرفیت این لیفتراک از 800 کیلوگرم الی 3 و نیم تن را در بر می گیرد و از سطح ایمنی بالایی نیز برخوردار است. میزان استهلاک این دستگاه ها کم تر از سایرین است و در صورت خرابی یا ایراد در عملکرد، سرویس و نگه داری از آن با صرف هزینه های پایین ممکن خواهد بود.

لیفتراک دیزلی

این نوع لیفتراک جز قوی ترین انواع دستگاه های لیفتراک محسوب می شود که توانایی جا به جایی بارها تا 5 تن و بیشتر را نیز دارد. از آن جایی که هنگام استفاده از این دستگاه سوخت گازوئیل منجر به تولید دود می شود برای مدت طولانی نمی توان از آن در محیط های سر بسته استفاده نمود. موتور این ماشین ها در برابر گرد و غبار و آب حساس بوده و در صورت مواجهه با این موارد امکان خرابی و از کار افتادگی موتور دستگاه وجود دارد. به خاطر عدم اشتعال پذیری سوخت به کار رفته در این لیفتراک ها، برای استفاده در محیط هایی با ریسک آتش سوزی مناسب ترین گزینه می باشند.

لیفتراک بنزینی

این نوع لیفتراک ها در مقایسه با سایر انواع آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که میزان تولید آلاینده ها توسط آن ها بیشتر بوده و هزینه تامین سوخت به کار رفته در آن ها هم بالا می باشد. با این حال این ماشین ها از میزان قدرت بالایی برخوردار بوده و سرویس و نگه داری از آن ها هم به راحتی قابل انجام است. این لیفتراک ها با اعمال تغییراتی قابل تبدیل شدن به لیفتراک های دوگانه سوز را هم دارند. بهترین مکان ها جهت استفاده از این لیفتراک ها در فضاهای باز یا نیمه بسته می باشد. اگر در جایی نتوان به سوخت گازوئیل دسترسی پیدا کرد نیز به کار گیری این نوع ماشین ها ارجح می باشد.

لیفتراک گازی

این نوع از لیفتراک ها با استفاده از سوخت گاز مایع کار می کنند و کپسول به کار رفته در آن ها از نوع کپسول LPG می باشد. این نوع لیفتراک ها هم جز دستگاه های پر قدرت محسوب شده و می توانند بارهای از 2 الی 5 تن را جا به جا نمایند. سوخت به کار رفته در این ماشین ها هم بسیار مقرون به صرفه بوده و دسترسی به آن هم بسیار راحت می باشد. از نکات مهم در خرید کپسول لیفتراک گازی، امور مربوط به سرویس و نگه داری آن می باشد که با گذشت 200 ساعت استفاده از این دستگاه، کارکرد سیستم آن باید بررسی شده و سرویس گردد. دو نوع کپسول ممکن است در این نوع دستگاه ها به کار رفته باشد که یکی از آن ها کپسول فابریک و دیگری کپسول غیر فابریک می باشد. در کپسول فابریک با توجه به این که گالوانیزه می باشد احتمال زنگ زدگی در آن وجود ندارد اما کپسول های غیر فابریک ممکن است دچار زنگ زدگی شده و به این ترتیب در عملکرد ماشین اختلالاتی را به وجود بیاورند. این لیفتراک ها باید به صورت روزانه توسط کاربر بررسی شوند تا نشتی در سیستم وجود نداشته باشد.

لیفتراک دوگانه سوز

در این نوع لیفتراک از دو نوع سوخت بنزین و گاز استفاده می شود که کاربرد همزمان این دو سوخت در یک سیستم باعث شده است که عیب های هر کدام از آن ها توسط دیگری از بین برود. از نکات مهم در خرید کپسول لیفتراک دوگانه سوز این است که در زمان روشن کردن دستگاه بهتر است سوخت بنزین مورد استفاده قرار گرفته و پس از گرم شدن دستگاه از گاز استفاده شود تا موتور لیفتراک بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

سخن آخر

خرید کپسول و سوخت مورد استفاده در انواع لیفتراک از مهم ترین گام هایی است که پیش از اقدام به تهیه این دستگاه می بایست در مورد آن اطلاعات کافی به دست آورده و سپس آن را با توجه به احتیاجات و کاربردهای مد نظر خود  و نکات مهم در خرید کپسول لیفتراک انتخاب نمایید. همچنین توجه داشته باشید که برای محیط کار شما چه نوع دستگاهی بهترین کارکرد را خواهد داشت و با توجه به آن خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول کپسول و سوخت مورد استفاده در انواع لیفتراک

  • شارژ کپسول لیفتراک به چه صورت انجام می شود؟
    شارژ کپسول های لیفتراک تنها در جایگاه های مخصوص و با رعایت کلیه نکات ایمنی مربوط به آن میسر می باشد.
  • چگونه می توان دستگاه های لیفتراک را سوخت گیری کرد؟
    سوخت گیری کپسول های لیفتراک تنها در محل های امنی که جهت این امر ساخته شده اند قابل انجام می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *