لیفتراک سنگین و فوق سنگین برای جابجایی وحمل بارهایی با وزن بالای 46 تن استفاده می شوند. این لیفتراک ها قادر هستند بارهایی با تناژ بسیار بالا را از روی زمین به راحتی بلند کرده و حرکت دهند. کاربرد این لیفتراک های قدرتمند برای صنایع  مختلف بسیار حائز اهمیت است .

در واقع سازندگان لیفتراک که توانایی تولید لیفتراک های صنعتی غول پیکر را دارند از جمله صنایع فوق سنگین محسوب میشوند.  هنگام خرید لیفتراک سنگین باید متناسب با نوع باری که می خواهید حمل کنید اقدام به خرید کرده و لوازم مورد نیاز را همراه لیفتراک تهیه نمایید. در ادامه به کاربرد لیفتراک سنگین و فوق سنگین می پردازیم. چنانچه به قطعات لیفتراک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

خرید لیفتراک سنگین و فوق سنگین

خرید لیفتراک برای بارهای فوق سنگین مانند بارهایی که تناژ48 تا 100 تن دارند باید با دقت بالایی انجام شوند و در واقع این لیفتراک ها جزو صنایع فوق سنگین بوده و خرید آن به آسانی خرید یک لیفتراک برقی معمولی نخواهد بود.

هنگام خرید این لیفتراک ها محل و نوع صنعتی که قرار است از این لیفتراک استفاده شود اهمیت دارد این لیفتراک ها در مکان های مختلفی کاربرد دارند که می توان به بنادر، معادن، گمرک، لجستیک و کشتیرانی  اشاره کرد که نیاز به حمل و جابجایی بارهای فوق سنگین دارند.

ویژگی های لیفتراک سنگین

  • همانطور که گفتیم   برای حمل تناژ های بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد
  • نام دیگر این لیفتراک، لیفتراک صنعتی یا لیفتراک با ظرفیت بالا است که قادر است بارهایی با وزن 100 تن نیز جابجا کند.
  • این لیفتراک ها اندازه ای بزرگتر از لیفتراک معمولی دارند و حدود 10فوت یا بیشتر طول آنها است.
  • وجود موتور احتراقی در این لیفتراک ها باعث افزایش قدرت و کارایی آن شده است که در کاربردهای صنعتی غول پیکر وساختمانی بسیار مفید هستند.
  • ظرفیت بالابر لیفتراک سنگین به مقدار وزنی گفته می شود که لیفتراک قادر به جابجایی آن است. لیفتراک های سنگین ظرفیت بالابری معادل 22000تا30000 پوند دارند.

کاربرد لیفتراک سنگین و فوق سنگین در صنایع مختلف

لیفتراک سنگین و فوق سنگین برای تناژ های بالا استفاده می شوند در صورتی که نیاز به حمل تناژهای بالا در کارخانه خود ندارید استفاده از یک لیفتراک برقی معمولی کافی است اما گاهی محصولات به قدری سنگین است که با یک لیفتراک معمولی قادر به جابجایی آن نخواهید بود که در این صورت استفاده از لیفتراک سنگین و فوق سنگین راه گشا است در ادامه به کاربردهای این لیفتراک در مکان های مختف می پردازیم:

استفاده از لیفتراک سنگین و فوق سنگین در انبارها

گاهی کارخانه جات صنعتی محصولات بسیار سنگین تولید می کند در این شرایط برای انبار کردن و جابجایی محصول نیاز به لیفتراک با تناژ سنگین است که بتوان به راحتی بارها را جابجا و انبار کرد.

استفاده از لیفتراک سنگین و فوق سنگین در انبارها
لیفتراک سنگین در انبارها

کاربرد لیفتراک سنگین در کارگاه های ساختمانی

لیفتراک های سنگین و فوق سنگین برای کارگاه های ساختمانی و جابجایی مصالح سنگین بسیار کاربرد دارند، از دلایل استفاده از این لیفتراک ها زمین ناهموار در سایت ساختمان و همچنین وجود بارهای سنگین مانند آهن و بتن و دیگر مصالح سنگین ساختمانی است.

کاربرد لیفتراک سنگین در کارگاه های ساختمانی
لیفتراک سنگین در کارگاه ساختمانی

کاربرد لیفتراک سنگین و فوق سنگین در راه آهن

نیاز به حمل کانتینر ها و واگن های سنگین در راه آهن ها وجود یک لیفتراک سنگین را ضروری میکند، در واقع تنها با یک لیفتراک صنعتی می توان این محموله های سنگین را در محل راه آهن بارگیری و جابجا کرد.

کاربرد لیفتراک سنگین و فوق سنگین در راه آهن
لیفتراک سنگین در راه آهن

کاربرد لیفتراک صنعتی در بنادر

اسکله ها و بنادر برای حمل کالاهای سنگین و کانتینر ها راهی جز استفاده از لیفتراک سنگین و فوق سنگین ندارند و با استفاده از این لیفتراک های صنعتی به راحتی کار خود را انجام می دهند.

کاربرد لیفتراک صنعتی در بنادر
لیفتراک صنعتی در بنادر

کاربرد لیفتراک سنگین در مزارع

استفاده از این لیفتراک در مزارع هم برای جابجایی و بلند کردن یونجه با حجم های زیاد به چشم می خورد البته همه مزارع از لیفتراک سنگین استفاده نمی کنند اما برای افزایش بازدهی و کار در حجم بالا  می توان یک لیفتراک صنعتی را در مزارع مستقر کرد.

نکات حائز اهمیت در لیفتراک سنگین و فوق سنگین

هنگام خرید یک لیفتراک صنعتی برای جابجایی تناژ های بالا توجه به نکات زیر ضروری است

  • ظرفیت بار لیفتراک
    توجه به ظرفیت بار لیفتراک متناسب با نیاز شما اهمیت ویژه ای دارد در واقع هنگام خرید حتما لیفتراکی با ظرفیت بار کمی بالاتر از نیازخود را انتخاب کنید تا بتوانید حداکثر بهره را از آن برده و مانع از آسیب به لیفتراک به دلیل نا هماهنگی بار با ظرفیت آن شوید.
  • ارتفاع بالابر
    هنگام خرید لیفتراک ابتدا مقدار ارتفاعی که باید بار خود را بالا ببرید مشخص کنید و سپس متناسب با آن لیفتراکی که قادر به جابجایی بار در این ارتفاع داشته باشد را خریداری کنید.
  • الحاقات لیفتراک
    خرید لیفتراک سنگین و فوق سنگین گاهی نیاز به الحاقات و ضمائمی دارد که کاربرد آن را بهینه کرده و انعطاف بیشتری در حیطه کارگاهی شما داشته باشد. از این ضمائم می توان به پالت، گیره و چنگال اشاره کرد.
  • سطح محل کار
    اگر سطح محیط شما ناهموار است استفاده از یک لیفتراک متناسب با این شرایط بسیار اهمیت دارد. لیفتراک های سنگین و فوق سنگین با تایر های پنوماتیکی گزینه مناسبی برای سطوح نا هموار است.
  • ابعاد محل کار
    هنگام خرید لیفتراک سنگین و فوق سنگین ابعاد محل کار لیفتراک را در نظر بگیرید، لیفترکی را انتخاب کنید که متناسب با فضای در دسترس قدرت مانور خوبی داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم به کاربردهای مهم لیفتراک سنگین و فوق سنگین اشاره کنیم ، ناگفته نماند کاربرد این لیفتراک ها بسیار گسترده است و تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود در واقع  کاربرد این لیفتراک های قدرتمند در صنایع بزرگ به قدری زیاد است که می توان گفت بدون آن کار این صنایع با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

سوالات متداول کاربرد لیفتراک سنگین و فوق سنگین

  1. کاربرد لیفتراک سنگین و فوق سنگین در چه صنایعی بیشتر است؟
    لیفتراک های سنگین و فوق سنگین در کارخانجاتی که نیاز به حمل تناژهای بالا دارند، بنادر و اسکله ها، گمرک، معادن، راه آهن بسیار کاربرد دارند.
  2. حمل چه تناژ هایی نیاز به لیفتراک صنعتی یا سنگین دارد؟
    در صورتی که نیاز به حمل و جابه جایی تناژ هایی با وزن بین 48 تا 100 تن یا بیشتر باشد باید از لیفتراک سنگین و فوق سنگین استفاده شود.
  3. هنگام خرید لیفتراک سنگین و فوق سنگین به چه نکاتی باید توجه شود؟
    توجه به ظرفیت بار لیفتراک متناسب با نیاز، ارتفاع بالابر،  سطح محل کار از نظر هموار و ناهمواری، ابعاد محل کار از نظر قدرت مانور لیفتراک و ضمائم مورد نیاز لیفتراک اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *