تابستان فرا رسیده است، و زمان آن رسیده که مطمئن شوید لیفتراک‌های شما در برابر گرما «مقاوم» هستند. گرمای زیاد، رطوبت بالا و شرایط گرد و غبار ترکیبی قوی برای آسیب رساندن به وسایل نقلیه هستند که همین موضوع تعمیر و نگهداری لیفتراک را در اولویت قرار می دهد.

پایبندی دقیق به برنامه های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده و بازرسی های دقیق قبل از شیفت زمانی که دما افزایش می یابد ضروری است، زیرا گرما بزرگترین دشمن طول عمر لیفتراک است. چنانچه به قطعات لیفتراک احتیاج دارید، زمان را از دست ندهید و با ما تماس بگیرید.

به نکات نگهداری از لیفتراک در تابستان زیر توجه کنید تا از لیفتراک خود به خوبی در تابستان محافظت کنید.

موتور احتراق داخلی لیفتراک

  • خنک کننده
    گرما قاتل خاموش موتور احتراق داخلی لیفتراک در هر دمای محیطی است، فقط در تابستان بیشتر است. مطمئن شوید که مایع خنک کننده موتور پر شده است و اگر مایع خنک کننده قدیمی یا خراب است، سیستم را بشویید و آن را تعویض کنید.
  • رادیاتور
    آسیب، نشتی، یا زباله‌هایی که ممکن است جریان هوا را مسدود کنند را بررسی کنید. گرفتگی رادیاتور می تواند باعث افت خطرناک جریان مایع خنک کننده در موتور شود. اگر دمای مایع خنک‌کننده به‌طور غیرعادی بالا به نظر می‌رسد، رادیاتور را فلاش کنید یا تعویض کنید.
  • شیلنگ ها و تسمه ها
    این قطعات لاستیکی می توانند خشک شوند و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد ترک بخورند. قبل از هر شیفت کاری آنها را به دقت بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.
  • فیلترهای روغن و هوا
    هوای گرم تابستان می تواند باعث افزایش دمای روغن در موتورهای احتراق داخلی شود و به زوال آنها سرعت ببخشد. در هوای گرم طولانی مدت روغن را بیشتر از حد معمول تعویض کنید. گرمای تابستان نیز اغلب با شرایط گرد و غبار همراه است. در هوای گرم تابستان فیلترهای هوا و روغن را بیشتر تعویض کنید.

نکات نگهداری از لیفتراک برقی در تابستان

در رابطه با لیفتراک های برقی خود به نکات زیر توجه کنید:

  • باتری ها
    هوای گرم می تواند باتری های لیفتراک را گرم کرده و از بین رفتن آنها را تسریع کند. سطح آب باتری را در تابستان به طور مکرر بررسی کنید و در صورت لزوم شارژ کنید.
  • اتصالات الکتریکی
    عایق الکتریکی لاستیکی در هوای گرم با سرعت بیشتری خراب می شود. تمام اتصالات را بررسی کنید و سیم ها و کابل هایی را که عایق آنها ترک خورده یا خراب شده است، تعویض کنید.
لیفتراک برقی
نمای لیفتراک برقی

نکات نگهداری همه لیفتراک ها

  • سیستم هیدرولیک
    سیستم هیدرولیک تحت فشار لیفتراک شما می تواند در حین استفاده حتی در یک روز سرد گرم شود. آب و هوای گرم تابستان می تواند فشار اضافی ایجاد کند و باعث خراب شدن اتصالات، شیلنگ ها و رینگ های o شکل شود. سیستم هیدرولیک لیفتراک خود را به طور منظم در تابستان بررسی کنید تا مطمئن شوید که آسیب ناشی از گرما وجود ندارد.
  • سیستم‌های مکانیکی
    گرما می‌تواند ترکیب شیمیایی روان‌کننده‌ها را تغییر دهد و باعث شود که ویژگی‌های عملکردی خود را از دست بدهند. به طور مرتب چنگال ها، دکل ها، زنجیر، فرمان و چرخ ها را از نظر روان کننده خشک شده بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.
  • لاستیک ها
    درست مانند سایر قطعات لاستیکی، هوای بسیار گرم می تواند پیری لاستیک ها را تسریع کند. برای لاستیک‌های بادی، فشار هوا را به طور مرتب چک کنید تا از فشار بیش از حد لاستیک‌ها در گرما که منجر به ترک خوردن و فوران می‌شود، جلوگیری کنید.

اپراتورهای لیفتراک خود را فراموش نکنید

گرما می‌تواند به همان اندازه که برای لیفتراک‌های شما تلفات زیادی به بار می آرود برای رانندگان لیفتراک شما نیز آسیب رسان باشد. تیم شما با ارزش ترین بخش عملیات جابجایی کالا های شماست و در گرمای تابستان به TLC بیشتری نیاز دارند.
آیا آنها برای خنک ماندن و هیدراته ماندن اقدامات پیشگیرانه انجام می دهند؟
اطمینان از خنک بودن و تهویه مناسب محیط های کار بسیار مهم است. برای اپراتورهای فضای باز، کابین های دارای تهویه یا خنک کننده بهره وری را بهبود می بخشد.
در هوای بسیار گرم، باید به رانندگان زمان داده شود تا در یک محیط خنک شارژ شوند. کارهای سخت را باید صبح زود که هوا خنک تر است یا در صورت امکان در شب برنامه ریزی کرد.

اپراتور لیفتراک
رفتار اپراتور لیفتراک در تابستان
سخن آخر

تابستان زمانی است که آب و هوا می تواند به تجهیزات و کارکنان شما آسیب برساند.
زمانی است که اصول اولیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند مانند تعمیر و نگهداری مناسب لیفتراک، آموزش کامل اپراتور لیفتراک و رعایت دقیق برنامه‌های نگهداری و بازرسی، به‌ویژه چک‌لیست‌های بازرسی روزانه قبل از شیفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *