لیفتراک دوگانه سوز یکی از انواع لیفتراک ها است که از گاز و بنزین بعنوان منبع انرژی بهره می برد. استفاده از آنها می تواند تا حد زیادی به کاهش هزینه ها کمک کند. برای آشنایی بیشتر با این گروه از لیفتراک ها، در ادامه با ما همراه باشید.

نگاهی جامع بر لیفتراک های دوگانه سوز

همانطور که در بالا اشاره شد این گروه از لیفتراک ها از گاز مایع (LPG ) و بنزین بعنوان منبع انرژی استفاده می کنند. اپراتور دستگاه می تواند با کنترل سوئیچ روی داشبورد، نوع سوخت را انتخاب و تعویض نماید.

موتورهای این گروه از لیفتراک ها، موتورهایی در کلاس جهانی هستند که مصرف سوخت پایین، صدای کم و قدرت خوبی را ارائه می دهند. فناوری این گروه از موتورها در بسیاری از موارد به خوبی عمل می کند و بسیار قابل اعتماد است. با انتخاب بین بنزین و LPG (که ثابت شده آلایندگی کمتری نسبت به دیگر سوخت های فسیلی دارد)، کاربران می توانند تصمیم بگیرند که کدام سوخت در هر زمان مناسب تر است.

خیالی آسوده با لیفتراک های گاز و بنزین

آیا به دنبال قدرت، کارایی و مصرف سوخت پایین در لیفتراک خود هستید؟ شرکت تخصصی ایران کلارک، به شما لیفتراک های دوگانه سوز را توصیه می کند. این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین تامین کنندگان لوازم یدکی لیفتراک های LPG – بنزینی (دوگانه سوز) و سایر انواع لیفتراک در ایران، آمادگی دارد تا شما را در زمینه ی تامین لوازم یدکی لیفتراک های دوگانه سوز و خرید و فروش این لیفتراک ها راهنمایی کند.

بطور کلی این گروه از لیفتراک ها با ظرفیت های متفاوت بین 1.5 تا 7 تن مصارف مختلفی داشته و در گروه های مختلف شغلی استفاده می شوند. لیفتراک های گاز و بنزین، بیشتر برای حمل و نقل بارهای سنگین در فضای باز مناسب هستند، اما میتوان از آنها در فضاهای بسته نیز استفاده کرد. این لیفتراک ها نسبت به مدل های دیزلی و بنزینی تک سوز، مصرف سوخت و میزان آلایندگی پایین تری دارند.

همچنین به دلیل داشتن موتور احتراق داخلی، می توانند برای مدت طولانی تری نسبت به لیفتراک های برقی کار کنند و و برخلاف لیفتراک های الکتریکی که نیاز به چرخه شارژ بین زمان های استفاده را دارند. لیفتراک های دوگانه سوز می توانند در صورت نیاز به راحتی سوخت گیری کرده و به فعالیت خود ادامه دهند. در ادامه با نقاط قوت و ضعف این گروه از لیفتراک ها بیشتر آشنا می شویم.

لیفتراک گاز بنزین
لیفتراک دوگانه سوز گاز بنزینی

نقاط قوت لیفتراک دوگانه سوز

  • به طور کلی لیفتراک های دوگانه سوز به دلیل کارایی و زمینه ی مصرفی گسترده ای که دارند ، مقرون به صرفه ترین نوع لیفتراک برای راه اندازی ناوگان جدید یا بهبود آن هستند.
  • موتورهای LPG به طور قابل توجهی کم صداتر از موتورهای دیزلی هستند و مانند آنها ایجاد آلودگی صوتی نمی کنند . این نکته باعث بهبود توانایی برقراری ارتباط با اپراتور می شود.
  • وجود کپسول های قابل تعویض LPG این امکان را به وجود آورده که لیفتراک دوگانه سوز در مناطقی که دسترسی به بنزین ، دیزل و برق با محدودیت مواجه است،بتوانند بدون محدودیت به کار خود ادامه دهند.
  • سوخت گیری لیفتراک های LPG بسیار آسان است. اپراتورها به سادگی مخزن گاز را جدا کرده و در عرض چند دقیقه آن را با یک مخزن پر،جایگزین می کنند. این امر
    بهره وری از لیفتراک ها و کارگران را تا حد زیادی افزایش می دهد.
  • قابلیت تعویض نوع سوخت بین بنزین و گاز بسته به شرایط موجود توسط اپراتور وجود دارد.
  • همانطور که در بالا هم اشاره شد ، میزان آلایندگی این لیفتراک ها به طرز قابل توجهی نسبت به لیفتراک های دیزلی پایین تر است. به همین دلیل می توان علاوه بر فضای باز، از آنها در فضاهای سرپوشیده انبار و کارخنجات نیز استفاده کرد.
  • سوخت LPG ذرات معلق( PM10) بسیار کمتری نسبت به سوخت دیزل و بنزین تولید می کند و این ویژگی استفاده از این لیفتراک ها را در انبارهای مواد غذایی و دارو ایمن می کند.
  • سوختLPG یک سوخت ارزان بوده و استفاده از آن تا حد زیادی باعث کاهش هزینه ها می شود.
  • این گروه از لیفتراک شتاب، سرعت و ظرفیت حمل بار بالایی دارند.

نقاط ضعف لیفتراک دوگانه سوز

  • قیمت بالای لیفتراک دوگانه سوز نسبت به مدل های دیزلی و بنزینی هزینه ی اولیه بیشتری را به خریدار تحمیل می کند
  • موتورهای دوگانه سوز پیچیدگی بالایی دارند و هزینه ی تعمیر و نگهداری آن ها به نسبت بالاست.
  • تعویض نادرست کپسول LPG می تواند باعث ایجاد حادثه در محیط کار و تلفات جانی شود. برای جلوگیری از حداث غیر مترقبه ، استخدام و آموزش اپراتور متخصص امری ضروری است.
  • نصب مخزن های سوخت باعث افزایش وزن دستگاه و بالا رفتن استهلاک آن می شود.
  • در حالی که لیفتراک های LPG قدرتمند هستند، اما قدرت مانور کمتری نسبت به لیفتراک های برقی دارند.

نکاتی در رابطه با نگهداری از لیفتراک های دوگانه سوز

توصیه می شود برای افزایش ایمنی و طول عمر و کاهش هزینه های جانبی نکات زیر را در هنگام استفاده از این گروه از لیفتراک ها رعایت کنید:

  • بهتر است سرویس و مراقبت های مربوط به موتورهای دوگانه سوز را بیاموزید ، در غیر اینصورت در صورت خرابی حتما به تکنسین و متخصص تعمیرات مرجعه کنید.
  • همچنین بهتر است، تعدادی از قطعات یدکی ضروری را که نیاز به تعویض دوره ای دارند، از پیش تهیه و در انبار خود نگه دارید.
  • از آنجایی که اقدام پیشگیرانه هزینه کمتری نسبت به تعمیر پس از خرابی دارد، توصیه می شود لیفتراک های گازسوز را پس از هر 1000 ساعت کار یا هر چهار ماه یکبار ، سرویس کنید.سرویس های دوره ای از بروز مشکلات گسترده و پرهزینه جلوگیری می کند.
  • در صورت خرابی لیفتراک خود ، حتما از لوازم یدکی اورجینال استفاده کنید. شرکت ایران کلارک وارد کننده و فروشنده ی انواع کپسول های LPG لیفتراک و وارد کننده لوازم یدکی لیفتراک های دوگانه سوز ، پاسخگوی نیاز شما در این زمینه است.
  • نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید.گاز مایع یک سوخت ایمن است ، با اینحال توصیه می شود قبل از پر کردن مخزن گاز، سیلندرها و براکت‌های نصب را به دقت بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که مخزن به درستی نصب شده است و پین نصب به طور منظم درگیر است.
نگهداری لیفتراک دوگانه سوز
نگهداری لیفتراک گاز بنزین
سخن پایانی

با این اوصاف آیا لیفتراک گاز-بنزین، برای شما انتخابی مناسب است؟ چطور می توان مطمئن شد؟

به طور کلی برای انتخاب لیفتراک مناسب باید به عواملی مثل میزان بودجه اختصاص یافته، محیط کار و ظرفیت قابل انتظار توجه کرد. شرکت ایران کلارک با داشتن کادری مجرب و متخصص، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه فروش قطعات یدکی و مشاوره خرید و فروش لیفتراک، آماده ارائه توصیه های لازم به شما مشتریان عزیز و گرامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *