لیفتراک ها را تمیز نگه دارید تا تشخیص قطعات فرسوده یا معیوب آسان تر باشد. با آب به جای مایعات قابل اشتعال، لیفتراک را تمیز کنید. برای دستورالعمل نگهداری لیفتراک فقط از یک فرد آموزش دیده و متخصص استفاده کنید. برای تعمیر و یا تعویض قطعات لیفتراک LPG فقط از نصب کننده های گاز مجاز استفاده کنید. حال در این مقاله میخواهیم به تفصیل در مورد موضوع دستورالعمل نگهداری لیفتراک به توضیح جامع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دستورالعمل نگهداری لیفتراک ها چیست؟

یک برنامه تعمیر و نگهداری باید جزئیات خاصی از کارهایی که قرار است روزانه، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه انجام شود را فهرست کند. یک برنامه پایبندی دقیقی به حفظ وضعیت کارکرد خوب لیفتراک کمک می کند، چرخه عمر آن را طولانی می کند و زمان خرابی و هزینه های تعمیر اساسی آن را به حداقل می رساند. چنانچه با خرابی لوازم لیفتراک مواجه شدید، می توانید در ایران کلارک به تامین قطعات لیفتراک خود بپردازید.

لیست دستورالعمل نگهداری از لیفتراک
لیست نکات نگهداری از لیفتراک

دستورالعمل تعمیر و نگهداری ماهانه لیفتراک ها چیست؟

در زیر لیستی از مواردی که باید در نگهداری یک لیفتراک به آن ها توجه کنید را آورده ایم:

  • در 200 تا 250 ساعت کار – یک نقطه خوب برای انجام تعمیر و نگهداری ماهانه وجود دارد که انجام وظایف آن زیر عبارتند از:
  • هر ترک ظاهر شده را بررسی کنید
  • روغن کاری شاسی و اجزای دکل را برسی کند.
  • تعویض روغن موتور است
  • فیلتر هوا تمیز شد
  • دور موتور تنظیم شده است
  • تنظیم زمان احتراق برای بالابرهای موتوری هم نکته مهمی است که باید به آن توجه نمود.
  • بازرسی – بالابر، عملکرد سیلندر شیب، کشش تسمه محرک (برای بالابرهای موتوری و بازرسی شمع ها، کلاهک و روتاتور، و نقطه توزیع کننده) مهم است که به این موارد توجه شود.
  • بررسی باتری – لیفتراک برقی است

نکات مهم تعمیر و دستورالعمل نگهداری لیفتراک چیست؟

  • تشخیص سایش و پارگی یا قطعات معیوب در یک لیفتراک تمیز آسان تر است. برای تمیز کردن به جای مایعات غیر قابل اشتعال از آب استفاده کنید.
  • برای بازرسی، تعمیر یا نگهداری لیفتراک فقط از یک فرد واجد شرایط و آموزش دیده استفاده کنید.
  • برای تعویض و/یا تعمیر قطعات لیفتراک LPG فقط از یک نصب کننده گاز مجاز استفاده کنید.
  • رویه‌هایی را برای کار با لیفتراک‌های آسیب‌دیده یا ناایمن ایجاد کنید، این موارد شامل برچسب‌گذاری کامیون بالابر و گزارش هرگونه مشکل به شخص مناسب می‌شود.
  • فقط از فیلترهای لاستیک واجد شرایط برای برداشتن و جای گذاری لاستیک ها استفاده کنید.
  • تمام قطعات متحرک را به خوبی روغن کاری کنید.
  • لیفتراک ها را با سوخت و شارژ نگه دارید.
  • مطمئن شوید که همه قطعات همیشه به درستی کار می کنند.
  • توجه: لیفتراک های برقی به دلیل قطعات متحرک کمتر، فواصل سرویس دهی کمی متفاوت دارند.
  • اگر مرکز شما به طور منظم از لیفتراک استفاده می کند، این ایده هوشمندانه است که یک تکنسین دارای مجوز واجد شرایط را در هر 250 ساعت کار بازرسی و سرویس دهی به آنها داشته باشید. دانستن نحوه انجام تعمیرات اساسی در لیفتراک به اندازه حفظ یک کپی از تمام سوابق تعمیر و نگهداری لیفتراک مهم است.
نکات مهم تعمیر لیفتراک
نکات مهم نگهداری از لیفتراک

خدمات مهم در مورد دستورالعمل تعمیر و نگهداری تجهیزات لیفتراک

وقتی صحبت از سرویس لیفتراک می شود این جمله گویای این نکته است که تکنسین‌های مجرب، آگاه و دارای گواهی، آماده نگهداری از بالابرهای ریموند – و هر لیفتراک – مطابق با استانداردهای کارخانه هستند. از تعمیر و نگهداری جامع با قیمت ثابت گرفته تا برنامه های استفاده از تجهیزات کامل و ردیابی تعمیر و نگهداری لیفتراک، ما طیف وسیعی از راه حل های خدماتی را برای راه اندازی کسب و کار شما ارائه می دهیم.

خرید یک برنامه و دستورالعمل تعمیر و نگهداری لیفتراک یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه های خود است. اولین کاهش هزینه ای که با یک برنامه تعمیر و نگهداری خواهید دید در زمان خرابی است. زمان از کار افتادن لیفتراک تنها گران ترین هزینه مرتبط با لیفتراک است. برنامه های تعمیر و نگهداری، گرفتن زودهنگام این دستعورالعمل متناسب با آن دسترسی آسان تر به تکنسین ها را تسهیل می کند و زمان کار شما را افزایش می دهد. دوم، یک برنامه تعمیر و نگهداری تضمین می کند که لیفتراک شما مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت می کند و طول عمر آن را بهتر و طولانی تر می کند. سوم، شما می‌توانید باتوجه به برنامه نگهداری و تعمیراتی که انتخاب می‌کنید ماهانه پرداخت کنید، باعث می‌شود هزینه تعمیر و نگهداری شما آسان‌تر شود. مزایای در دسترس دیگری از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ی دیگری نیز وجود دارد که با تعامل با ارائه دهنده خود در طول مدت قراردادتان مشخص می شود.

همچنین در ادامه بحث بالا وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری می شود، که برای طول عمر لیفتراک شما ضروری است، یک دستورالعمل تعمیر و نگهداری راهی است که باید انجام شوداین مورد مهم است وقتی در نظر می گیرید که از یک توافق نامه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده چه انتظاری دارید (و چگونه مطمئن شوید که با ارائه دهنده ای هستید که می تواند به وعده هایش عمل کند)، راهنمای مفید تویوتا لیفتراک در زیر می تواند به شما در اطمینان از موفقیت کمک کند.

هنگامی که یک ارایه دهنده خدمات فنی در محل شما است، آنها چندین قسمت از لیفتراک شما را برای شرایط کار بهینه بازرسی می کنند. که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • دکل، زنجیر بالابر، چنگال، هیدرولیک
  • سیستم دویدن و ترمز
  • سیستم کنترل
  • موتور آی سی یا موتور الکتریکی
  • بدنه خودرو و اجزای ایمنی

اگر تکنسین شما دقیق باشد، باید بتوانید به وضوح ببینید که آنها این مناطق خاص را بازرسی می کند. برای اطمینان از انجام بازرسی با کیفیت عالی، ممکن است مفید باشد که قبل از شروع تعامل با ارائه‌دهنده خدمات، فرم بازرسی تعمیر را درخواست کنید. سپس، هنگامی که یک تکنسین در محل حاضر شد، می توانید درخواست کنید که فرم تکمیل شده را مشاهده کنید. این کمک خواهد کرد که مطمئن شوید دقیقاً همان خدماتی را که برای آن پرداخت کرده اید دریافت می کنید. تمام نمایندگی های تویوتا این فرم ها را در دسترس دارند.

اقدامات احتیاطی مراقبت از لیفتراک

اقدامات احتیاطی از دستورالعمل نگهداری لیفتراک که باید قبل از رها کردن لیفتراک بدون مراقبت انجام دهید چیست؟

  1. قوانین ایمنی پارک کردن لیفتراک
  2. همیشه سعی کنید سطحی هموار برای پارک پیدا کنید.
  3. دنده را در حالت خنثی قرار دهید.
  4. مطمئن شوید که چرخ ها صاف هستند.
  5. هر بار که لیفتراک را پارک می کنید، ترمز دستی را تنظیم کنید.
  6. قبل از پیاده شدن از لیفتراک موتور را خاموش کنید.
اقدامات احتیاطی مراقبت از لیفتراک
اقدامات احتیاطی تعیمرات لیفتراک
سخن آخر

هر چند وقت یک بار باید یک لیفتراک تعمیر و نگهداری داشته باشد تعمیر و نگهداری منظم باید هر شش ماه یکبار انجام شود یک لیفتراک که به خوبی نگهداری  شود مشکلات بسیار کمی دارد و معمولاً فقط کارهای جزئی باقی می ماند که می توان در موقعیت بسیار مناسب به انجام آن ها پرداخت. همچنین این کار مطمئن ترین راه برای جلوگیری از هر گونه مشکل احتمالی ای است که منجر به خسارات گران قیمت در لیفتراک شود.

سوالات متداول دستورالعمل نگهداری لیفتراک

  • هزینه تعمیر و نگهداری لیفتراک چیست؟
    خدمات تعمیر و نگهداری لیفتراک، تعمیر، تعمیر اساسی، بازرسی و نگهداری لیفتراک و سایر تجهیزات بالابر بسته به نوع تعمیر و شدت و خرابی آن متفاوت است مانند تعمیر قطعات موتوری که باعث افزایش قیمت میش شود متفاوت است.
  • مدت زمان هایی که در طول مدت ماه لیفتراک ها نیاز به سرویس دارندچقدر است؟
    ساعات کار – ماشین هایی که بین 60 تا 80 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند، هر 6 ماه یکبار نیاز به بررسی دارند. ساعات کار بالا – بالابرهایی که 80 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند، هر 4 ماه یکبار نیاز به معاینه دارند.
  • ارتفاع ایمن در نگهداری لیفتراک برای حمل بار چقدر است؟
    شاخک ها را 6 تا 10 اینچ بالاتر از سطح زمین نگه دارید تا از خطرات احتمالی روی زمین جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که لیفتراک ها بسیار سنگین هستند. بار را پایین و به سمت عقب کج کنید. هنگام حمل بار روی سطح ناهموار احتیاط کنید زیرا در صورت بی احتیاطی باعث می شود خطر واژگونی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *